"Türk ordusuna üzülüyorum!"


Dünyanın sayılı kontrtenorlarından Dağıstan kökenli Rus sanatçı Ahmed Ahmedov,  "Küçükken okuduğumuz kitaplarda 'Dünyanın en disiplinli ordusu Mustafa Kemal'in kurduğu Türk Silahlı Kuvvetleri'dir' diye yazıyordu. Ama şimdi Türk Silahlı Kuvvetleri'nin durumuna üzülüyorum" dedi. 

Kuzey Kafkasya Akhmedi Han hanedanından olan Ahmedov, şu an Rusya Devlet Federasyonu Devlet Sanatçısı. Ahmed Ahmedov, dünyanın sayılı kontrtenorlarından biri olarak gösteriliyor. Sanatçı, Türkiye'de de iki albüm çıkardı. Ahmedov özellikle 'Çerkez Güzeli" adlı şarkısı ile tanındı.

Ahmed Ahmedov, JÖNTÜRK'ten Sema Sezen'in sorularını yanıtladı:

Türkiye’ye gelmeden önce Türkiye hakkında neler biliyordunuz?

Okulda Tarih kitaplarından okuttukları kadarıyla biliyordum.Kitapta ‘’Dünya’nın en disiplinli ordusu Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Türk Silahlı Kuvvetleridir’’ yazıyordu. Fakat şimdi Türk Silahlı Kuvvetleri'nin şu anki durumuna üzülüyorum. Daha sonralar da Çalıkuşu dizisini seyrettim. Diziyi çok sevdim ve oğluma Kamuran yerine Kafkasçaya uygun olan Kemren adını verdim.

Türkiye’ye geldiğinizde yabancılık hissettiniz mi?

Herkes çok yardımseverdi, hiç yabancılık çekmedim sanki komşu köyden gelmişim gibi hissettim.Yalnız Türkiye’deki sanatçıları ve politikacıları tanımıyordum o nedenle sanatçıları ve politikacıları tek tek liste yapıp ezberlemeye çalıştım. İlk gelişimde bir tv kanalında yarışma programına konuk olarak katıldım. Benimle beraber Kıraç, Şükran Ay, Linet vardı. Dilim dönmediği için şarkıcı Linet’e  ‘’Lanet hanım’’ diye hitap ettim. Daha sonra yarışma programında bana 'Türkiye'nin Başbakanı kim' diye sordular. Güya ezberlemiştim. 'Mesut Yılmaz" diyeceğime 'Yılmaz Morgül' dedim. Mesut Yılmaz için de 'Türkücü' dedim. Herkes çok güldü, ama ben çok korktum.


Bir hanedan mensubusunuz değil mi? 

Evet, büyük babaannem Akhmedi hanı prensesi Merdije Bike hanımdır. Abdülhamid döneminde İstanbul şimdinin Paris’i imiş. Çeyizlik alış verişini İstanbul’dan yapmış. Kuzey Kafkasya halkı da alış verişe İstanbul’a gelirmiş. Kuzey Kafkasya halkı aslında Osmanlı sosyetesiymiş. Ama hanlıklar kızıllar gelince yıkılmış. Hanedandan erkekleri toplayıp kurşuna dizmişler. Kadınları da Sibirya’ya göndermişler. Benim atalarımın anlattığına göre, Mustafa Kemal Atatürk Cumhuriyeti kurmak için gizli gizli yardım topluyormuş. Bütün halk birleşmiş ' Nasıl olsa elimizdeki altınları da komunistler alacaklar bari Sarı Paşaya ( Mustafa Kemal Atatürk)’e verelim' demişler. Herkes gömülerini yüzükleri dahil toplayıp Atatürk’ün görevlilerine vermişler. Babaannem de Sarı Paşa’ya (Mustafa Kemal Atatürk)’e 2 tane 2 kilo ağırlığında som altın şamdanlarını vermiş.

Türkiye’deki gündemi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Kötü günler yaşıyoruz ama hep birlikte bu kötü zamanları atlatacağımıza inanıyorum. Dün Oya Başar ‘’Şehitlerimiz için de böyle bir gece istiyorum’’ dedi. Çok takdir ettim. Aynı zamanda bir sosyal paylaşım sitesinde Recep Aktuğ, Reyhan Karaca, Şenay Düdek’in de böyle bir organizasyona destek verdikleri yazıldı. Kesinlikle yapılmalı ve ben böyle kutsal bir organizasyonda seve seve yer almak istiyorum.

Yeni projeleriniz var mı?

Rusya ve Türkiye’de aynı anda çıkaracağım albümüm bitmek üzere.

Comments

Popular posts from this blog

YAKITI BİTEN UÇAK NASIL SAVAŞTI?

Leyla Tekül musevi oldu!!!