AKP'ye özel Akdeniz hamlesi!



Kıbrıs Rum Kesimi'nin Akdeniz'de yürüttüğü sondaj çalışmasına Türkiye'nin tepkisi sert olmuştu. Önce donanmasını Akdeniz'e göndereceğini söyleyen AKP hükümeti daha sonra KKTC ile anlaşarak kendi çalışmasını başlatacağını açıklamıştı. Ancak Türkiye'nin bu hamlesine ABD ve Avrupa'dan sona KKTC 2. Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat'tan da
ilginç bir yorum geldi.

Tüm dünya gibi Mehmet Ali Talat da Türkiye'nin bu tutumuna anlam veremeyenlerden. Talat Kıbrıs TV'de yaptığı açıklamada "Kıta Sahanlığı Sınırlandırma Anlaşması hakkında bir şey duymadım. Dünyada böyle bir anlaşma var mı ben bilmiyorum. Kıta sahanlığı sınırlandırma diye bir şey var mıdır? Münhasır ekonomik bölge sınırlandırması vardır ancak kıta sahanlığını sınırlandırmak nedir ben bilmiyorum" diyerek Türkiye ve KKTC'nin ne yapmaya çalıştığını anlayamadığını söyledi.

Yapılanların son derece yanlış olduğunu da sözlerine ekleyen Talat "Şu anda Rumlar kazı yapıyor ve siz de ciddi bir kazı yapmazsanız buna cevap vermiş olamazsınız. En etkili cevap belki de Kıbrıs sorununun çözümü, barış atağıdır. Meydan okuma, tehdit etme dışında yapılan bir şey yok. Bizde o potansiyel yok" dedi.

Yani Türkiye'nin Akdeniz'de ne yapmaya çalıştığını AKP hükümetinden başka anlayan bulunmuyor. Daha önce ABD, Almanya, Fransa ve İngiltere de Türkiye'nin tutumuna anlam verememişti.

Comments

Popular posts from this blog

YAKITI BİTEN UÇAK NASIL SAVAŞTI?

Leyla Tekül musevi oldu!!!