Ruhla Tavla


Bir tarafta gözümüzle gördüğümüz dünya diğer tarafta gizemli ruhlar alemi. Ruhlarla ilgili pek çok hikaye duymuşuzdur çevremizden. Dinlerken kimi zaman içimizden dua etmişizdir, kimi zaman hayrete düşmüşüzdür, kimi zaman da  ‘olur mu öyle şey canım’ demişizdir. İster inanalım ister inanmayalım şu bir gerçek ki bu tür olaylar yaşayan insanların sayısı hiç de az değil. İşte onlara bir örnek daha bir okurumuzdan geldi. Paylaşması bizden, şaşırması sizden...
Ailemin evde olmadığı bir akşam arkadaşlarımı davet ettim. Yedik, içtik sonra arkadaşlarımdan biri  ‘hadi ruh çağıralım’ dedi. Ben böyle şeylere inanmazdım ama ayıp olmasın diye kabul ettim. Bir masanın etrafında daire olduk. Harfleri kestik koyduk masanın üzerine, ortaya da bir fincan koyduk, başladık beklemeye. Biraz sonra fincan hareket etmeye başladı. Ama ben hala fincanı arkadaşlarımın oynattığını düşünüyordum. Bir ara fincan hızla harflere doğru gitti ve  ‘ içinizde bana inanmayan biri var, yarın o kişiyle tavla oynamaya geleceğim’ diye bir yazı belirdi. Herkes çok korktu ama ben hala işin dalgasındaydım. Neyse seans bitti, herkes evine gitti. Ben zaten bu tür olaylara inanmadığımdan ertesi gün unutmuştum bile.

 Öğlene doğru telefon çaldı. Arayan çok sevdiğim teyzemdi,  “ bugün içimde bir sıkıntı var, evdeysen sana uğrayacağım, dertleşelim biraz ” dedi. Ben de ‘ tabii gel, özledim seni ’ dedim. Öğleden sonra teyzem geldi. Hakikaten dertli ve solgundu. Hoşbeş ettik ama teyzem hala dalgındı. Ben de ‘ konuştukça daha kötü oldun sen, ne zamandır tavla oynamıyoruz istersen tavla oynayalım kafan dağılır biraz’ dedim. Neyse biz gayet neşeli tavla oynamaya başladık. Oyuna devam ederken bir ara teyzem tuvalete gitmek için kalktı. O sırada telefonum çaldı. Arayan babamdı, sesi çok üzgün geliyordu. Bana  “Kızım, teyzen öğlen bir trafik kazası geçirdi. Durumu iyi değildi ama Allah’tan ümit kesilmez diye sana hemen haber vermedik,  maalesef az önce teyzeni kaybettik, başımız sağolsun” dedi.

Comments

Popular posts from this blog

YAKITI BİTEN UÇAK NASIL SAVAŞTI?

Leyla Tekül musevi oldu!!!