"Çok yakından UFO gördüm"


Türk Pop Müziği’nin en iyi tenorları arasına sayılan Harun Kolçak, vejetaryen, hayvansever ve doğa tutkunu biri olarak tanınıyor. İnsanları duyarlı hale getirmek misyonunu üstlenen sanatçı, aktif olarak pek çok faaliyetin de içinde bulunuyor. Meditasyon, parapsikoloji ve Zen-Budizm ile de yakından ilgilenen Harun Kolçak’la esrarengiz.tv olarak daha çok bu konular üzerine yoğunlaşan bir röportaj gerçekleştirdik.



Harun Kolçak, ilk kez sesini 1987 yılında katıldığı ve birinci olduğu Kuşadası Altın Güvercin Şarkı Yarışması’ndaki düetiyle duyurup gündeme geldi. Albüm çalışmalarına adım atmış olan Kolçak, 1991 yılında Onno Tunç ile ortak yaptıkları "Beni Affet" isimli albümle çok büyük bir çıkış yaptı. Bu albümü, 1993 “En Büyük Aşk”, 1995 “Yanımda Kal”, 1998 “Teslim Oldum”, 2000 “Yaşasın”, 2006 “Müzisyen” ve 2007 “Aşk Beni Hep Değiştirecek” single albümü takip etti.

O, kendini ‘insan, müzik adamı, mistik’ olarak tanımlıyor, biz de kendisinin bu mistik tarafını sorarak röportajımıza başlıyoruz.

Mistik derken?

- ‘Mistik’ derken varoluşun ruhsal, fizik ötesi yönlerini ve bu araştırmalarımın yaşamıma yansıyışını kastettim.

Harun Kolçak’ın bu yönde değişimi ne zaman, nasıl başladı?

-Ben kendimi bildim bileli farklıydım. Örneğin küçüklüğümde sorulduğunda ve büyüdüğümde arkeolog olmak istediğimi söylediğimde, bu çevremi şaşırtırdı.

 

İlkokul yıllarımda bile kimseyle paylaşmadığım paranormal olaylar yaşamaya başladım.



Parapsikoloji, astroloji, mistisizm, kuantum gibi konulara ilginiz ilk ne zaman ve nasıl başladı?

-Dediğim gibi ben hep araştıran, merak eden biriydim. İlkokul yıllarımda bile kimseyle paylaşmadığım paranormal olaylar yaşamaya başladım.

Zamanında alkol probleminiz çok konuşuldu, hatta ilk albümünüzdeki “Müptelayım Sana” şarkısı uyuşturucu ve alkolle ilişkilendirildi. Bu problemle nasıl başa çıktınız? Sizce bu tekamül sürecinizin bir parçası mıydı?

- ‘Müptelayım’ sözü, müziği bana ait olmayan bir şarkıdır. Bir zamanlar gece hayatını ve alkolü sevdiğim doğru ama uyuşturucu kullanma ya da tedavi gibi bir süreç yaşamadım. Elbette bu dedikodularla yaşadığım, çalkalandığım süreç tekamülüme katkıda bulunmuştur.

Haktan Akdoğan(Sirius Uzay Bilimleri Araştırma Merkezi Başkanı), bir röportajında UFO gören ünlü isimler arasında sizi de sayıyor. Gerçekten UFO, uzaylı gördünüz mü?

- Uzaylı görmedim. Ama çok yakından hatta bir tanesi gündüz olmak üzere uzay araçları gördüm.

Reenkarnasyona inanıyorsunuz hatta 98 yılında çıkardığınız albümde reenkarnasyonu anlatan “İhanet Edemem” isimli bir şarkınız var, sizin böyle bir hikayeniz var mı ya da çevrenizde birilerinin reenkarnasyon olayına şahit oldunuz mu, duydunuz mu?

-Reenkarnasyona inanıyorum. Kendimle ilgili hiç tanımadığım kişilerden benim yaptığım araştırmalarla bire bir tutan kanıtlar var. Bu araştırmaları yapan biri olarak tabii ki çok örnek var.

Beni koruduğuna inandığım bir enerjetik varlık var.



Bir kitapta çocukluğunuzdan beri bulutumsu ve herkesin gördüğü bir bedensiz varlık tarafından korunduğunuz yazılı. Bu doğru mu? Yaşadığınız paranormal olaylardan örnekler verebilir misiniz?

-‘Bulutumsu’ diye bir tanımlamada bulunmuş olamam, çünkü gördüğüm değil ama gerek benim gerek evimde kalan arkadaşlarımın hissettikleri ve beni koruduğuna inandığım bir enerjetik varlık var. Yaşadığım örneklere gelecek olursak bunlar, herkesin kaldıramayacağı, hatta saçma bulacağı olgular olduğunu düşündüğümden yaşadıklarımı kendime saklıyorum.

Bugüne kadar özel bir anlamı olabilecek türden rüyalar gördüğünüz oldu mu?

-Oldu. İkmale kaldığım lise yıllarımda sınavdan bir gece önce karanlık, sıkıntılı bir yolda yürürken gökten bir ışığın projektör gibi bana parladığını görmüş ve ertesi gün pek de çalışmadığım halde o dersten geçmiştim.

Şimdiye kadar kendinizi en iyi ifade ettiğinizi düşündüğünüz albüm hangisiydi? Ya da gerçekten kendinizi ifade edebildiğiniz bir albüm yapabildiniz mi?

-2000 ve 2006 yıllarındakiler dışında tüm albümlerimde kendimi ifade ettim. Bu albümlerde yapımcılar beni daha ticari olmaya zorladılar ki sonuç onların açısından olumsuz oldu.

Resmi Web sitenizde çalan 2. Parça kime ait, bu parçaya herhangi bir albümde yer verdiniz mi?

-Benim bestemdir. ‘Yanımda Kal’ albümünün kapanış parçasıdır.

Ulaşılması en kolay ünlülerden birisiniz, mailinizi veya cep telefon numaranızı açıkça vermekten kaçınmıyorsunuz. Diğer sanatçılar bu kadar rahat iletişim bilgilerini paylaşmazken siz nasıl bu kadar kolay ulaşılabilirsiniz?

-Ben babamdan her zaman halktan kopuk yaşamanın doğru olmadığına dair telkinler almışımdır. Sanatçılar görevli ruhlardır ve bunu idrak edenler olabildiğince hakla iç içe olup “yansıma” yaparlar. Diğerleri hakkında bilgim yok.

Harun Bey, esrarengiz.tv olarak çok teşekkür ederiz.

-Rica ederim, sevgiyle kalın.

Comments

Popular posts from this blog

YAKITI BİTEN UÇAK NASIL SAVAŞTI?

Leyla Tekül musevi oldu!!!